Anasayfa / E-BELEDİYE / SINAVSIZ ÖZEL KALEM MÜDÜRÜ ATAMALARINDA YOZLAŞMA ÖRNEKLERİ Abdullah ÇAVUŞ

SINAVSIZ ÖZEL KALEM MÜDÜRÜ ATAMALARINDA YOZLAŞMA ÖRNEKLERİ Abdullah ÇAVUŞ

BELEDİYE BAŞKANLARINA UYARI VE ÖNERİLER…! (13)

SAYIŞTAY RAPORLARINA DA GİREN SINAVSIZ ÖZEL KALEM MÜDÜRÜ ATAMALARINDA YOZLAŞMA ÖRNEKLERİ

Abdullah ÇAVUŞ/Şirket Yolsuzlukları Hile ve Suistimal Denetimi Uzmanı

Özellikle üniversite mezunu işsizliğin çok artmış olduğu dönemlerde halk tabiri ile;

– ADAMI OLAN,

-DAYISI OLAN,

-TORPİLİ OLAN

Özel kalem müdürlüğü KADROLARINA AÇIKTAN ATAMA İLE HİÇ BİR ŞARTA BAĞLI KALMADAN ATANABİLMEKTEDİR.

Bilindiği üzere 657 sayılı DMK gereği ÖZEL KALEM MÜDÜRLÜĞÜ kadrolarına atanmada KPSS sınav şartı da bulunmamaktadır.

Kamu vicdanı açısından binlerce üniversite mezunu iş ararken partizanlık yada harici  kayırmacılık yöntemleri ile KPSS dahil hiç bir sınava tabi olmadan bu kadrolara atanma suretiyle devlet memurluğuna yapılan açıktan atamalar kamu vicdanında derin yaralar açmaktadır.

Bu kadrolara yapılan atamaların tartışılmasının bazı haklı sebepleri bulunmaktadır.

1- Sınavsız ve KPSS şartı aranmadan açıktan atama yapılabilme kolaylığından dolayı belediye başkanı öncelikle yakın akrabaları için bu kadroları memuriyete geçiş aracı olarak kullanmaktadır.

2-Akrabalardan sonra PARTİZANLIK yapılarak partili yöneticilerin çocukları veya yakınları bu kadrolara atanmaktadır.

3-Bu kadrolara genellikle Ankara Bürokrasisinden veya Parti Genel Merkezlerindeki etkili kişilerin çocukları atanmakta ve bu kişiler atandıkları şehre veya ilçeye gitmeden maaş almaktadırlar.

4-KPSS ve Sınav şartı olmadan AÇIKTAN ATAMA suretiyle Özel kalem Müdürü olarak atanmak suretiyle 657 sayılı kanuna göre DEVLET MEMURU olan kişiler, Özel Kalem Müdürlüğü kadrolarında genellikle 1 veya 2 maaş alındıktan bu kadroları naklen başka kadrolara atanmak suretiyle kendisinden sonraki gelen kişiler için boşaltImaktadırlar.

5-Bu suret ile 5 yıllık bir yönetim döneminde en az 10-15 kişi sınavsız olarak memuriyete geçebilmektedir.

6-Keza bu kadrolara yapılan bazı atamalarda ise atanan kişiler düze memuriyet yerine sınav veya özel atanma şartları olan kadrolara da atanabilmektedirler. Örneğin Mimar veya Mühendis kadrolarına atanmak için memuriyet sınav ve yükselme yönetmeliklerinde özel hükümler olmasına rağmen bu şartları taşımayan kişiler Özel Kalem Müdürü olarak atandıktan bir süre sonra MİMAR veya MÜHENDİS kadrolarına naklen atanmak suretiyle kanuna karşı hile yapılmaktadır.

Özellikle üniversite mezunu işsizliğin çok artmış olduğu dönemlerde halk tabiri ile;

– ADAMI OLAN,

-DAYISI OLAN,

-TORPİLİ OLAN

Kişiler KPSS başta olmak üzere hiçbir sınav şartı olmaksızın ÖZEL KALEM MÜDÜRLÜĞÜ kadrolarına açıktan atanarak memur olabilmekte ve binlerce işsiz üniversite mezunu ve aileleri nezdinde bu durum haksızlık olarak algılanmaktadır.

Hele hele bulunduğu il veya ilçeden olmayan ve bu kadro için bile buralara uğramayanların varlığının basın yoluyla yansımaları halkımızın hayal kırıklığını daha da artırmaktadır.

SAYIŞTAY RAPORLARINA GÖRE;

Özel kalem müdürü kadrosuna atanan kişiler, 14 gün gibi kısa bir süre içerisinde sınavsız giremeyecekleri kurumlara memur olarak nakil edildi.

Sayıştay’ın tespitine göre; 2014-2018 yılları arasında özel kalem müdürü;

1- A.B. B. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’na bir ayda,

2-M.C Diyanet İşleri Başkanlığı’na 14 günde,

3-S.A Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na 3 yılda,

4-S.A. TRT Genel Müdürlüğüne bir buçuk ayda,

-S.A. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na bir buçuk yılda,

6-İ.Y. Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na bir yılda,

7-S.U. ise naklen geldiği özel kalem müdürlüğünden Et ve Süt Kurumu Genel Müdürlüğü’ne 4 ayda gönderildi.

İçişleri Bakanlığı bu tür suistimalleri en aza indirmek için 2009 yılında çıkarmış olduğu ve halen yürüklükte olan 2009/50 sayılı GENELGE ile özel düzenlemeler yapmıştır.

Bununla birlikte bu özel düzenlemelerin üniversite mezunu olup “memuriyet ve görevde yükselme yönetmeliklerindeki” ŞARTLARI TAŞIMADIĞI İÇİN kariyer meslek OLARAK GÖZÜKEN MÜHENDİSLİK, Mimarlık, Avukatlık vb. mesleklere atanmak için ÖZEL KALEM Müdürlüğü Kadroları kullanılmaya devam etmiş olmakla birlikte SAYIŞTAY BAŞKANLIĞINCA alınan ve bu yazımızda konu edilecek olan bir karar ile bu tür atamalar birincil ve ikincil mevzuata lafzı ve ruhu bakımından aykırı bulunmuş olup yapılan fazla ödemeler ise KAMU ZARARI olarak kabul edilmiştir.

Keza Danıştay Başkanlığı da benzer bir karar vermiştir.

anılan kararlar ayrı bir yazımıza konu edilecektir.

Hakkında admin

Check Also

AHİLİK VE KOOPERATİFÇİLİK / Abdullah ÇAVUŞ/Anadolu Ahileri Kadın Kooperatifleri Birliği Genel Koordinatörü-02.11.2023

AHİLİK VE KOOPERATİFÇİLİK Abdullah ÇAVUŞ/Anadolu Ahileri Kadın Kooperatifleri Birliği Genel Koordinatörü (02.11.2023) KOOPERATİF; “ortak ekonomik, …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

×