Anasayfa / DERNEK-VAKIF / DERNEKLERİN BEYANNAME DIŞINDAKİ  ZORUNLU BİLDİRİMLERİ NELERDİR? (100 SORUDA DERNEKLER KANUNU SORU-23)

DERNEKLERİN BEYANNAME DIŞINDAKİ  ZORUNLU BİLDİRİMLERİ NELERDİR? (100 SORUDA DERNEKLER KANUNU SORU-23)

DERNEKLERİN BEYANNAME DIŞINDAKİ  ZORUNLU BİLDİRİMLERİ NELERDİR?

(100 SORUDA DERNEKLER KANUNU SORU-23)

Abdullah ÇAVUŞ/E. Vergi Müfettişi

Denekler kanunu ve dernekler yönetmeliği uyarınca derneklerin mülki idare amirliğine yapacağı bildirimler aşağıdaki gibidir

1- Derneğin genel kurul toplantısı ve organlarına seçilenlerin idareye bildirimi

2-Dernek organlarında boşalma değişiklik bildirimi

3-Dernek ikametgâhında yapılan değişiklik bildirimi

4-Dernek adına gayrimenkul alımında yapılması gereken bildirim

5-Yurt dışından yardım alınması/yardım yapılması durumunda yapılması gereken bildirim

6-Derneğin temsilcilik açması durumunda yapılması gereken bildirim,

7-Üye kabul, Üye İstifa veya ihraç bildirimleri

Bu bildirimlerin detayları , usul ve esasları aşağıdaki gibidir.

1- DERNEĞİN GENEL KURUL TOPLANTISI VE ORGANLARINA SEÇİLENLERİN İDAREYE BİLDİRİMİ

Dernekler, olağan veya olağanüstü genel kurul toplantılarını izleyen 45 gün içinde, yönetim ve denetim kurulları ile diğer organlara seçilen asıl ve yedek üyeleri içeren ve Dernekler Yönetmeliği’nin ekinde (EK-3) yer alan “Genel Kurul Sonuç Bildirimi” formunu doldurarak dernek merkezinin bulunduğu yerin mülki idare amirliğine vermeleri gerekmektedir.

Genel kurulda tüzük değişikliği yapılması halinde, genel kurul toplantı tutanağı, tüzüğün değişen maddelerinin yeni ve eski şekli ile her sayfası yönetim kurulu üyelerinin salt çoğunluğunca imzalanmış dernek tüzüğünün son şekli, dernek yönetim kurulu başkanı veya yönetim kurulunca yetki verilen bir yönetim kurulu üyesi tarafından, bu fıkrada belirtilen süre içerisinde ve bir yazı ekinde mülki idare amirliğine verilir.

Genel kurul toplantısı dışında dernek organlarında görevli bulunanlarda değişiklik olması durumunda da bu değişikliği izleyen otuz gün içerisinde Dernekler Yönetmeliği ekinde (EK-25) yer alan “Dernek Organlarında Değişiklik Bildirimi” formunun doldurularak dernek merkezinin bulunduğu yerin mülki idare amirliğine verilmesi gerekmektedir.

Konuya ilişkin düzenleme Dernekler Yönetmeliği 17.ci maddede yapılmıştır.

2- DERNEK ORGANLARINDA BOŞALMA OLMASI HALİNDE DEĞİŞİKLİK BİLDİRİMİ
Dernek organlarında görevli üyelerden herhangi bir üyenin ayrılması veya görev değiştirmesi durumunda dernek yönetim kurulu toplanıp karar aldıktan sonra DERBİS üzerinden 45 gün içerinde bildirim yapması gerekmektedir.

3- DERNEK İKAMETGÂHINDA YAPILAN DEĞİŞİKLİK BİLDİRİMİ

Dernekler, yönetim kurulu kararıyla derneğin ikametgâhında değişiklik yapabilirler.

Dernekler, yerleşim yerlerinde meydana gelen bu değişiklikleri Dernekler Yönetmeliği’nin ekinde (Ek-24) yer alan “Yerleşim Yeri Değişiklik Bildirimi” formunu doldurmak suretiyle, bu değişikliği izleyen 45 gün içinde dernek merkezinin bulunduğu yerin mülki idare amirliğine bildirmekle yükümlüdürler.

Ayrıca, dernek ikametgâh adresinin tüzükte belirtilmiş olması halinde tüzük değişikliği yapılması gerekmektedir.

Konuya ilişkin düzenleme Dernekler Yönetmeliği 92.ci maddede yapılmıştır.

4-DERNEK ADINA GAYRİMENKUL ALIMINDA YAPILMASI GEREKEN BİLDİRİM

Dernekler, edindikleri taşınmazları tapuya tescilinden itibaren 45 gün içinde Dernekler Yönetmeliği ekinde(Ek-26) yer alan “Taşınmaz Mal Bildirimi” formunu doldurarak dernek merkezinin bulunduğu yerin mülki idare amirliğine bildirmeleri gerekmektedir.

Konuya ilişkin düzenleme Dernekler Yönetmeliği 93.ci maddede yapılmıştır.

5-YURT DIŞINDAN YARDIM ALINMASI VEYA YURT DIŞINA YARDIM YAPILMASI DURUMUNDA YAPILMASI GEREKEN BİLDİRİM

Dernekler, mülki idare amirliğine önceden bildirimde bulunmak şartıyla yurt dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlardan ayni ve nakdi yardım alabilirler.

Nakdi yardımların bankalar aracılığıyla alınması ve kullanılmadan önce bildirim şartının yerine getirilmesi zorunludur.

Derneklerin, yurtdışından yardım almaları durumunda Dernekler Yönetmeliği’nin ekinde (EK- 4) yer alan “Yurtdışından Yardım Alma Bildirimi” formunu doldurarak derneğin merkezinin bulunduğu yerin mülki idare amirliğine bildirimde bulunmaları gerekmektedir.

Yurt dışına yapılacak yardımlar için, yardım yapılmadan önce dernekler tarafından DERBİS üzerinden bildirim yapılması gerekmektedir.
Konuya ilişkin detay düzenleme Dernekler Yönetmeliği 18-20.ci maddelerinde yapılmıştır.
6-DERNEĞİN TEMSİLCİLİK AÇMASI DURUMUNDA YAPILMASI GEREKEN BİLDİRİM

Dernekler, gerekli gördükleri yerlerde dernek faaliyetlerini yürütmek amacıyla temsilcilik açabilirler. Temsilciliğin adresi, yönetim kurulu kararıyla temsilci olarak görevlendirilen kişi veya kişiler tarafından temsilciliğin açıldığı yerin mülkî idare amirliğine yazılı olarak bildirilmesi gerekmektedir.

7- ÜYELİK BİLDİRİMİ
Üyeliğe kabul edilenler ile üyeliği sona erenlerin adını, soyadını, doğum tarihini ve kimlik numarasını kabul edilme ve sona erme tarihinden itibaren 45 gün içinde bildirmekle yükümlüdür.
Bu bildirimlerin DERBİS üzerinden yapılması gerekmektedir.
Dernekler üyeliğe kabul ettikleri veya dernek üyeliğinden ayrılan kişileri üyelik/üyelikten ayrılış tarihinden itibaren 45(kırk beş) gün içerisinde DERBİS üzerinden bildirmek veya DERBİS kaydını pasife almak zorundadırlar. Eğer bu işlemler yapılmazsa dernek idari para cezası ile karşılaşabilecektir.
Yukarıdaki bildirimlerin yapılmasından, dernek yönetim kurulu başkanı sorumludur.
KAYNAK: DERNEKLER YÖNETMELİĞİ

Hakkında admin

Check Also

DERNEKLERDE YARDIM TOPLAMA SORUMLU KURULU VE GÖREVLERİ NELERDİR? (100 SORUDA DERNEKLER KANUNU SORU-32) Abdullah ÇAVUŞ

DERNEKLERDE YARDIM TOPLAMA SORUMLU KURULU VE GÖREVLERİ NELERDİR? (100 SORUDA DERNEKLER KANUNU SORU-32) Abdullah ÇAVUŞ/E.Vergi …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

×