Anasayfa / DERNEK-VAKIF / DERNEK KURULUŞU SONRASI YAPILACAK İŞLEMLER Abdullah çavuş/E.Vergi Müfettişi

DERNEK KURULUŞU SONRASI YAPILACAK İŞLEMLER Abdullah çavuş/E.Vergi Müfettişi

DERNEK KURULUŞU SONRASI YAPILACAK İŞLEMLER

Abdullah çavuş/E.Vergi Müfettişi

Dernekler İl Müdürlüğüne kuruluş için gerekli evrakları teslim ettikten sonra, il müdürlüğünün vereceği alındı belgesi ile birlikte dernek kurulmuş  sayılmaktadır. Bununla birlikte dernek yönetim süreçlerine geçebilmesi için, önemli süreçler bulunmaktadır. Bu süreçlerde dernekler üzerlerine düşen görevleri yerine getirmediği taktirde, hem fesih tehlikesi hem de sürpriz cezalar ile karşılaşabilir.

Dernek kurmak isteyenlerin, kuruluş evrakları sonrasında aşağıdaki işlemleri yapması gerekmektedir.

I-Tutulması zorunlu olan dernek defterleri alınır ve notere ya da il sivil toplum müdürlüğünde tasdik ettirilir.

II-Tutulacak Defterler;

1-Karar defteri,

2-Üye kayıt defteri,

3-İşletme defteri ve

4- Evrak kayıt defteri;

Tutulması zorunlu olan defterler arasında yer almaktadır.

III-Defterlerin tutulmasındaki usul ve esaslar dernekler yönetmeliğinde belirtilmiştir.

  1. Dernek geçici başkanı tarafından, karar defterinde DERBİS şifresinin alınmasına dair alınmış karar örneği ve dilekçe ile birlikte, DERBİS şifresi talep edilir. Bu şifre ile bir çok bildirim işlemi, elektronik ortamda gerçekleştirilebilir.
  2. Dernek yöneticileri tarafından karar defterinde alınacak bir karar ile dernek adı ve kütük numarasının bulunduğu, yuvarlık ve mavi renkli mühür ve dernek kaşesi basım işlemi gerçekleştirilir.
  3. Vergi dairesinden vergi kimlik numarası edinmeniz gerekmektedir.(Kuruluş esnasında dernekler müdürlüğünce alınmaktadır)
  4. Dernek kurucu üyeleri arasında, derneğin ilk genel kurulu yapılana kadar görev dağılımı gerçekleştirilir. Başkan, başkan yardımcısı, sayman ve sekreterlik gibi görev dağılımlarının yapılması.
  5. Banka hesabı açılır ve bununla birlikte dernek elektrik, su vb. gibi abonelikleri gerçekleştirilir
  6. Dernek giderlerinin ve gelirlerinin kayıt edilmesi adına dernek makbuzlarının yetkili matbaalarca basımı gerçekleştirilir
  7. Dernek gelirlerinin tamamının banka yoluyla tahsil edilmesi halinde gelir makbuzu kesilmesine gerek olmadığı için gelir makbuzu bastırılmayabilir.
  8. İlk genel kurulun 6 ay içerisinde toplanıp, en az 16 kişi ile yönetim organlarının oluşturulması zorunludur. Genel kurul gerçekleştirene kadar üye kabulü gerçekleştirilip, kurucularla birlikte en az 16 üye bulunmalıdır.
  9. İlk bir yıl içerisinden iç denetim raporunun oluşturulması zorunludur. Bu rapor denetim kurulu tarafından oluşturulabileceği gibi, dışarıdan bağımsız bir firmadan denetim hizmeti de alınabilir.
  10. Bir önceki yılın beyanname bildirimi, 1 Ocak ile 31 Nisan arasında doldurulup, DERBİS üzerinden gönderilmesi ya da dernekler birimine teslim edilmesi gerekmektedir.
  11. Yukarıda yer alan işlemler, dernek kurduktan sonra yapılması gereken zorunlu işlemlerdir.

IV-İsteğe Bağlı Olarak Yapılacak Olan Diğer işlemler

Tabi bu işlemler haricinde isteğe bağlı olan, ancak gerçekleştirilmesi durumunda, dernek faaliyetlerini yürütmeniz için avantaj sağlayacak bir takım işlemler de mevcuttur.

Bunlar:

  1. Dernek adının tescili işlemi (Marka Patent Başvurusu)
  2. Dernek web sitesi kurulumu (Online Üyelik Başvurusu ve Aidat Toplama)
  3. Dernek sosyal medya hesaplarının kurulumu ve yönetimi
  4. Dernek tanıtım faaliyetleri ve kampanya oluşturulması
  5. Yardım toplama için izin alınması
  6. Dernek amaçlarını gerçekleştirmek için proje oluşturulması ve hibe başvurusu (PRODES)
  7. Spor derneği kurulacaksa sicil tescilinin gerçekleştirilmesi vb. işlemleri kapsamaktadır.

 

Hakkında admin

Check Also

AHİLİK VE KOOPERATİFÇİLİK / Abdullah ÇAVUŞ/Anadolu Ahileri Kadın Kooperatifleri Birliği Genel Koordinatörü-02.11.2023

AHİLİK VE KOOPERATİFÇİLİK Abdullah ÇAVUŞ/Anadolu Ahileri Kadın Kooperatifleri Birliği Genel Koordinatörü (02.11.2023) KOOPERATİF; “ortak ekonomik, …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

×